Fröken Velig gör entré.

Där sprack det igen. Som tunn plastfilm över en möglig maträtt, magkänslan fick säga sitt och jag är sjukt nöjd med min egen beslutsamhet. Det här är ingen saga, det är en lek. Min lek, Emmas lek, Emmas liv.

Det var nog det kortaste förhållandet i världshistorien, det var nog den mest kortlivade förälskelsen sedan urminnes tider, det var nog den minsta intimiteten två älskare någonsin varit med om. Jag kapitulerade innan startskottet gått, innan jag kände igen de handflator som rättmätigen var mina.

Efter en hel-dags-beroende släpper jag och blir anti. Lika anti som kroppens antikropp, som antiks första fyra bokstäver och helt enkelt nollställd. Nu kräks jag av blotta anblicken, blir snurrig av orden och faller handlöst i mina vänners famnar. 

KAPITULERAD DITT SVIN. GJORT SLUT MED EFTERTRYCK. Nej du, bitterhet, vi hade några vackra dagar tillsammans. Men nu lever jag singellivet och har påbörjat en flört med livsglädjen. (Och ja, du fina bitterhet, jag har varit otrogen mot dig. Liksom du mot mig.) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahahahaha. Du är snabb i vänningarna!

2010-01-07 @ 19:08:01
Postat av: Fröken Pemm

U know it. Brännheta vändingar gör att man svalnar mycket snabbare.

2010-01-09 @ 18:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0