9 kattliv

"Du skulle bara se mig nu. Du skulle bara se mig hur jag med ilska river sönder dina förlåtande brev, hur jag med glädje raderar ditt telefonnummer och din mail-adress. Du skulle se mina ögon som sakta förvandlas till svarta skogstjärnar när ditt namn kommer på tal. Du skulle inte kunna se mig, för om jag fick syn på dig så skulle jag klösa ögonen ur dig och sälja dem billigt på en isländsk marknad."

Hon är bitsk idag. Därför har de placerat henne i en bur, en bur med tunt galler, en skål vatten och lite torrfoder. Hon skäller som en hund, trots den katt hon faktiskt är. Hennes klor är lika sylvassa som hennes hjärtslitande skrin, och ingen förstår att hennes taggar utåt beror på ett brustet hjärta. Det visade sig att den norska stilige skogskatten hade kattungar på G hos fyra av fem grannar. Hon var arg, för åt hennes håll hade han inte ens tittat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0