Jättekonstig idag

Saker försvinner aldrig, de byter bara form. Den mest välformulerade satsen i historieböckerna. Flickorna tittar sorgset mot McDonalds när pappan berättar att hamburgaren de precis åt var gjord på häst-färs. Mamman blir upprörd när pappan kallt konstaterar att när hästarna på ridskolan har blivit gamla och halta skickas de till slakt för att sedan hamna i ett happy meal. "Ja, så tänk gå gamla Stjärna nästa gång ni vill ha er jävla papplåda med leksak."

Tinget förändras, men kärleken består. Flickorna älskade det gamla stot, men med tillfällig glädje, ja, nästan intensiv kärlek så slet de också av pappret på sina cheeseburgare.

Tinget består, men känslan förändras. Flickorna spyr i smyg upp cheeseburgaren bakom bilen. De skvätter lite jord över substansen som en gång i tiden var en cheeseburgare och gråter en skvätt i ett försök att eferapa en värdig begravning.

Flickorna blev militanta veganer.

Allting byter bara form, därför tänkte jag ägna jul-lovet till att deformera mig själv. Meditation och samtalsterapi, med en skvätt långpromenader vid vattnet. Kanske, men bara kanske återkommer jag som den där flottiga cheeseburgaren. En häst för slakt!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag måste säga att jag till 100% gillar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2013-02-05 @ 14:38:34
URL: http://expressfinans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0