So long suckers

Det går inte att gömma sig på en öppen gata med gatlyktor som offentligt klär av dig naken och blottar ditt ansiktsuttryck. Människorna omkring dig ser att ditt ansikte är randigt som av skräckframkallade tårar, att paketet som bylsar ut på framsidan av jackan är stöldgods från OnOff, och att skaket i benen kommer från din värsta springtur i ditt liv.

Du kan inte gömma dig på en öppen gata, inte heller på ett fält eller i en liten stad. Du kan bara stå där med skammen, med skammen och med känslan av att du gjort någonting fel. Var det värt det? En rosa iPod nano med 2gig utrymme, komplett med usb-kabel och instruktionsbok? "Fett värt det" säger du till dina 13-åriga vänner. "Fuck off, idiot!" Säger jag.

Jag var vakten som sprang efter ungjäveln, skrek, gormade och hade bokstavligen plockat den lille skiten om jag fått tag på honom. Jag var vakten som insåg att jag är en fara för allmänheten, att jag faktiskt besitter ilskan och hatet som krävs för mord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0