Inför en tyst publik

Jag bokstavligen flyger fram, tiden vägrar stanna bara för att jag då och då stannar upp och beskådar vinterlandskapet runt omkring mig. "Jävlar, jag körde på en liten liten tant." "Oh damn, förlåt, jag menade inte att träffa någon/något med den där snöbollen."

Världen känns så liten när man sitter fast i en snödriva och hela ens facebooksida fullkomligen exploderar av statusrader från världens mest färggranna och spännande hörn. Jag spyr åt min lasagne när mina vänner äter gräshoppor och Cadburychoklad. Jag orkar inte med den svenska mentaliteten som jag gör mitt bästa med att representera och ja, jag FRYSER.

Jag har fått min personlighet och grupppersonlighet utvärderad, vilket var en skrämmande upplevelse. Tre framtida psykologer skulle göra tre oberoende utvärderingar om mig och mitt mentala tillstånd. (Ja, jag vet, varför ställer man ens upp? Att dricka te i vardagsrummet är livsfarligt.) Resultatet blev tre helt fullkomligt olika bilder. Det här skulle alltså vara min högst tredelade scitzofrena personlighet: "Relativt dålig självkänsla med en tendens av att överanalysera situationer, människor och samtal. Tillbakadragen och verklighetsflyende.", "Självsäker och lugn med ett kontrollbehov. Allmänt känslosam och med en stark empatisk känsla, kan hamna i depressioner och blir lätt stressad över småsaker.", "Ärlig, rak, och dominant. Styrande i gruppsituationer, men tillbakadragen i andra informella sammanhang."

HAHA. Jätteroligt ju. Egentligen skulle jag inte fått veta hur de analyserat mig, men efter påtryckningar gav de med sig och jag panikade lite, det visar helt enkelt hur olika jag reagerar inför olika personer. Jag skulle vilja analysera detta mer ingående och ta reda på deras tal-taktiker, fraseringar i språk och hur jag kännt dem sedan innan. Det här var dock inget vetenskapligt test, utan mer en trevlig fredagsaktivitet efter två gin&tonic skall tilläggas. Så Pappa, analysera nu inte mer än nödvändigt i det här.

Nej, nu ska jag hoppas ur mystofflor, morgonrock och denna virituella värld för att möta krafter och integraler i verkligheten.

På återseende kära vänner.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0